31 JULI


kommentarer
Postat av: milly

åh tack så hemskt mycket!

2010-08-03 @ 10:00:50
URL: http://millyb.blogg.se/
Postat av: -

Läs texten i den ordning den kommer och försök hitta en melodi till den. Kom inte på en ny utan ta en som redan finns och försök matcha:



En ordblind liten cowboy

styr världen från ett land

Där den kristna vita högern

och NRA går hand i hand

Och vi dansar efter pipan

göder feta underbarn

Med en bigmac framför tv:n

som en äkta amerikan



Jag är 40 år från döden

enligt dagens statistik

Det är en rogivande tanke

att vi har så ont om tid

Och jag har svårt att visa känslor

när det inte gäller oss

Och jag har aldrig haft en åsikt

Aldrig burit några kors



Och tiden krossar mjukt ditt motstånd

Det kommer smälta bort som snö

Tills du slår din käpp mot muren,

som du reste kring din ö

Och alla dina vänner och hela din familj

Dom går med stormsteg mot den dagen

då de inte längre finns

För älskling vi ska alla en gång dö

Vi ska alla en gång dö



Och han som stirrar ut från spegeln

Det kan väl inte vara Jag?

När blev jag så ful & trött & gammal

så ensam, feg och svag

Och när man hatar den man blivit

Och man föraktar den man var

Så finns det ingen Gud i världen

Som kan ge dig något svar

Förutom: Vi ska alla en gång dö



Jag hatar sångerna jag skrivit

Jag hatar allt jag nånsin sagt

Och jag hatar den jag blivit

när jag trott att jag haft makt

Jag hatar klyschorna jag spridit

på sång och dans och sprit

Man kanske borde ta sitt liv nu

men jag trivs ju så bra i min svit

Älskling, vi ska alla en gång dö



Så du tog min hand i vimlet

och sa: Älskling allt är skit!

Och mitt cyniska hjärta flimrar

när mitt livs kärlek drar sin kniv

Du sa: Vi följs väl åt till himlen

men gör det bästa av vår tid

Och jag hör klockorna som ringer

För världens äldsta raggningsreplik

Du sa: Älskling vi ska alla en gång dö



Jag har alltid gillat svaghet

Som sex & skryt & knark

Det finns alltid som en utväg

Och jag har aldrig varit stark

I min skalle brann en motsats

En skogsbrand i en park

Där hundratusen apor

Fyller tonårsblanka ark

Med orden: Vi skall alla en gång dö



Och jag ska skydda dom jag älskar

Med hjärta, kropp och själ

Jag ska skydda dom mot livet

Som är hårt & fult & skört

Jag ska ge dom allt som blir kvar

När jag är färdig med det här

Jag ska ge dom nått som hjälper

Mot en ond och giftig värld

Älskling vi ska alla en gång dö



Det jag vill ha kan inte köpas

Inte stjälas, få till låns

Det jag vill ha kan inte ägas

Det är så mycket större än så

Jag kastar pappersplan från höghus

Mot en gnista gömd i snön

Jag måste tro att det kan hända

Jag måste drömma min egen dröm

För du och jag ska aldrig dö

Nej du och jag ska aldrig dö



Jag tror jag vet vad allt går ut på

Jag tror jag äntligen förstår

Att det finns ingen magisk genväg

Ingen rök och inga spår

Och finns ingen enkel lösning

Inget svart och vitt, bara grått.

Man får ta det man blivit given

Och säga "jag älskar det jag fått"

Du och jag ska aldrig dö

Nej du och jag ska aldrig dö

Nej du och jag ska aldrig dö



Det vi har ska aldrig dö

Nej, det vi har ska aldrig dö

Det vi har ska aldrig dö

2010-08-03 @ 17:23:09
Postat av: Ina

I like den nedersta bilden much, den var mysig :*

2010-08-07 @ 22:22:59

Lämna avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback